2009-03-17

Tisdagsträning

Förra tisdagen började jag och goda vännen K att turas om att ha hand om ett litet gemensamt motionspass på tisdagar. Jag började.... Hade tänkt mig ett litet Thriatlon med gång, cykling, simning och till sist en skön bastu. Men vi var så trötta båda två och hade inte hunnit rasta hundar så det flick bli en rask promenad med jyckar istället.
Idag var det Ks tur att organisera. Då vet man aldrig vad som kan hända?!? ;-)
Halvsex stod hon utanför mitt hus med en pumitant! Rask promenad till skogen. Framme där halade hon ut ett stretchband som skulle hållas runt en gran och sen var det bara att göra "armdrag".Trettio! Liten promenad igen och sen hittar människan en stol mitt i skogen. Då var det sitta ner på den och sen resa sig på ETT BEN! Jädrar vilka taskiga lårmuskler jag har. Och jag som skall åka skidor nästa vecka! Gång igen, nytt stopp och stå på ett ben och niga! PUH!!
Gång igen, spring i trettio steg, gång i trettio steg i tre etapper. Hundar som blev överlyckliga när gamla mattarna sprang och drog i väg allt vad de orkade! Gång igen och sen stopp i en glänta och nu fick hundarna lite klickerträning. Allt för att vakna inför kommande helg och klickerkurs. Provade på att använda en gammal pinne som targetstick. Elsa fick levergodis och gick igång som hon fått speed eller nåt!
Vilken tur att man har helknäppa och underbara kamrater som gillar att förena nytta med nöje!

1 kommentar:

  1. Vad roligt ni har! Man blir glad bara av att läsa ju!
    Krama K från mig och pössa på pumitanten

    SvaraRadera