2009-03-12

50 000:- !!!

Yippi! Idag fick vi besked om att den ansökan om ett teknikprojekt till vår skola som jag gjorde i höstas har beviljats. Det är teknikföretagen i väst som delar ut projektpengar till fem skolor i regionen och vi blev en av dem. Underbart! Har dock lämnat projektledaransvaret till min kollega eftersom hon bara arbetar 75% men gärna vill arbeta 100% och får i och med dessa pengar arbeta med projektet en dag i veckan. Skall bli jätteroligt att få följa detta. Det går ut på en idé jag har om att integrera våra arbetsinstruktörer mer i skolan så att våra elever kan få fler betyg med sig från oss. Ska bli spännande att se hur det går.

Mallan börjar pigga på sig, men har fortfarande ont. Försöker ändå träna lite böjningar. Vi får se om jag kan få iväg henne en timma till skolan i morgon men då måste hon visa att hon kan hoppa omkring lite mer på kryckorna här hemma i kväll.

Igår bokade jag semestertur till Gotland för två husvagnar med tillhörande borderterrier- och pumifamilj. Har aldrig varit där förut så det ska bli hemskt spännande. Framför allt brukar det bli väldigt trevlig semester i det sällskapet.

Sonen, den knäppisen, har tillsammans med kamrater bokat bussresa till en endags rockfestival i Hultsfred, veckan efter Gotland, med det stora dragplåstret Metallica! Igen! Härligt initiativ, det märks att ungarna börjar växa ifrån oss;-)
Själv fick jag syn på i GP i går att mina favoriter U2 kommer till Ullevi i sommar. Måste genast kolla när de släpper biljetterna dit.

3 kommentarer:

  1. Biljetterna släpps imorgon, kl 9. :D

    SvaraRadera
  2. Och en sak till...
    Mor, maka, matte, bla bla bla.
    MOSTER då?!?
    :D

    SvaraRadera
  3. Jag har U2-biljett!!
    Pöss!

    SvaraRadera