2009-03-21

Lärkor & tofsvipor

Idag var jag och pumimamman på första klickertränarkurstillfället. Jättekul, men tyvärr för mycket tid i bilen för hunden. Fizen hade fullt sjå med att hålla koll på allt och alla så hon var inte speciellt fokuserad på mig. Men jag bryr mig faktiskt INTE! För hon gjorde inga utfall eller vansinnesutskällningar utan hanterade det hela riktigt snyggt, så jag var nöjd. Men fy vad lite jag har tränat henne det sista, vi har verkligen mycket att hämta upp. En himla massa grundfärdigheter som skall sitta innan kursen är klar. Det mesta kan vi, men bara medkommando, och nu skall det klickas fram!
Dessutom hörde jag lärkan under hela utomhuspasset och såg två tofsvipor på väg dit. Det finns hopp!
Fick just telefonsamtal att de redan siktats i Kungsbacka, jag som trodde jag var först. Men tussilagon var jag ensam om, den växer så fint vid väggen på min skola.
I morgon ska jag till snön, det är inte fy skam när man kan åka hem till våren igen efter några dagar.

1 kommentar:

  1. Och jag som var på tussilagojakt idag, men ingen hittade...

    Det är visst hälsosamt och stärkande i fjällen, har jag hört... =) Så sköt om dej däruppe.

    Kram, Lillasyster

    SvaraRadera