2009-03-06

Egen hemmakväll

Idag har jag ätit lunch med dottern på stan och sedan varit med henne och shoppat lite. På eftermiddagen övergav hon mig och for till Skövde med en kompis. Sonen drog ut till kompisen E på "Kyrkbacken" och skulle sova över där. Mannen ringde just, han jobbar eftersom de håller på att installera ett helt nytt system på hans arbete. Kommer sent ikväll så jag är alldeles ensam så när som på Fizen. Det kan vara skönt att vara det ibland! Har tänt en brasa och skall göra lite mat och sen lägga mig framför tvn med egen totalkontroll på tv-dosan.
I morgon skall sonen och två kompisar på Metallica konsert och han köpte ingen biljett till mig fast jag bjöd honom på Iron Maiden förra sommaren. Taskigt tycker jag. Hur som helst så skall vi köra gossarna, gå på bio och äta en bit i huvudstaden. Mallan är hundvakt ihop med en kompis som skall sova över. Synd bara att mannen måste hem och jobba direkt igen.

2 kommentarer: