2009-03-16

"Glösånger"

Idag har jag varit och kollat min syn. Välbehövligt, var fyra och ett halvt år sen sist. Har med mig olika bågar hem och som vanligt så väljer familjen de som ser likadana ut som mina förra. Inga förändringar på en gammal mamma här inte! Skall beställa ett par slipade solglasögon också att ha i sommar. Det skall bli skönt att ha på sjön.
Syrrans båda godingar kunde inte säga glasögon när de var små så därför säger nästan hela släkten Glösånger i stället. Bra ord tycker jag!
Bilden är från Korfu för fem år sedan. Både mammor och barn förändras.... Gossen är numera 185 cm och har en halvmeter långt hår. Jag skulle bli fullständigt mosad om han satt så idag.

2 kommentarer:

  1. Jaha! Vad gör vi nu då? =)
    (Var det någon som sa, när hon var liten och kusinen fått glass men inte hon.)
    Borde inte en syster få vara med och påverka ett så stort beslut som nya glasögonbågar...

    Och T är lika söt nu som då! Och du med!

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Glöson var ordet här :D
    T är en fin kille!

    SvaraRadera