2009-03-08

* ¤ # GPS-* * vel

Kom upp till Globen vid femsnåret igår och visade tre taggade grabbar till rätta. Metallica!!! Dags för mig och maken att fara till bokat hotell: Scandic Sergel Plaza.
-Jag ställer GPSen, sa mannen.
-Fint, sa hustrun, det är ju lite krångligt i innerstaden med alla enkelriktade gator.
-"vid nästa infart, sväng höger om 4oo m" osv. Oj, var skall vi svänga i den här tunneln, Klaratunneln? Ska vi svänga här eller? Inte vet jag, GPSen är svart här nere. Jag svänger här, och sen var det svängt och vi var åt h-vete. Vi kör tillbaka och börjar om. Samma visa en gång till, hamnade i en tunnel igen, tog en annan väg och rätt var det var sa GPSen -"Framme vid målet"????? Va, f-n vi var ju mitt i en tunnel (målet var antagligen ovan mark). Börja om igen och skita i GPS och försöka titta med ögonen eftersom jag ganska nyss var uppe i Stockhom och promenerade runt och är det nåt jag har så är det ett bra lokalsinne! Till slut hittade vi rätt och kunde checka in. Sammanbiten man och en riktig surkäring! Klockan hade blivit sex och vi kollade tidningarna när Män som hatar kvinnor gick. Klockan sex eller nio. Eftersom vi skulle hämta boys vid Globen vid elva och klockan passerat sex så var det bara att konstatera att det inte skulle bli någon bio. Vi slöade på rummet ett tag, mycket välbehövligt för mannen, och sedan tog vi en promenad innan vi åt en helt underbar Ceasar-sallad på hotellet.
Hämtade killarna som kom ut mycket hesa och med alldeles saliga ögon.
Sen blev det samma visa igen.........Nu säger jag det: FAEN!
Till slut kom vi fram till hotellet och konstaterade att Tobbes packade kläder och necessär låg kvar i hemmahuset vilket inte förvånade någon. Ramlade i säng vid ett och sov till åtta. Upp och åt frukost och sedan bilen hemåt. Gott och komma hem, men då hade Joel tappat sin kamera någonstans i bilen. Rev igenom den ett par gånger innan J hittade den i sin innerficka på jackan som han bar. De är verkligen samma skrot och korn, Tobbe, Joel och Pontan. Underbara killar!
Den stackars mannen åkte och jobbade igen vid tre. Jag har städat och varit med Mallan och solat. Skönt med värme och ljus!

2 kommentarer:

  1. Vilken resa! *fnissar lite*

    SvaraRadera
  2. Oj,oj,oj... Pricken över i:et hade väl varit om ni skulle åkt upp för söndagens konsert. Hörde att den ställdes in.

    Så det kunde ju var´t värre!
    Kram på er!

    SvaraRadera