2009-02-01

Oj, oj, oj

Vilken helg!
Började med samling nere på restaurang Sjökanten för tjugoårsjubileum med kören. Klockan nitton kom gästerna. Mingel, film med körframträdanden, mycket god mat, lekar: intron och textremsor från egna alster, och gott vin. Eftersom jag var toastmaster och lekledare var jag en aning speedad när jag kom hem och somnade sent...... alldeles för sent!

Upp klockan sju, mötte instruktörskollegor klockan åtta och så i väg till Alingsås. Symposium som hette "Åverkan eller påverkan" med Kerstin Malm, Björn Forkman och Kenth Svartberg, etologer hela gänget. Ca 500 hundmänniskor som lyssnade och en hel del intressant att ta till sig. Hemma vid halvsju och där satt bästa vännen I och väntade.

Svidade om i raketfart och iväg till "tant-party" ordnat av en annan god vän KE. Arton damer i medelåldern som drack vin, käkade popcorn och sjöng för full hals till Mamma Mia-filmen. K hade lagat god mat också, hur hinner hon allt den människan? Hon är en av dem med det största hjärta jag vet. Skrattade precis hela kvällen! Fisken (I) och jag knallade hem vid ettsnåret och stöp i säng.

Nu kunde man ju tro att söndagen skulle bli lugn. Men nä!
Maken och dottern for till båtmässan klockan åtta. Jag ställde mig i duschen en timma senare för att bli fräsch tills jag skulle vara i kyrkan klockan tio. Gudstjänst med mycket sång, hem till I, tog med henne och hunden på promenad i den sällsynta vårsolens sken. När I åkt städade jag eftersom det alltid straffar sig att lämna famijen åt sitt öde några dagar. Undrar när de skall ta ansvar för det, mannen och barnen?

Nu när jag sitter här vid datorn så känner jag hur slut jag är. Skall lägga mig tidigt i kväll. Borde börja packa inför Österrikeresan på fredagen men det får vänta tills i morgon. Mänskan måste vila också!!

1 kommentar:

  1. Asså...du vet ju att jag har nollkoll. Du kan la ge små hintar när du ska på så bra föreläsningar så nära mig! ;-)
    Vilken kul helg u haft! Mamma Mia-yl verkar kul, i klass med när G och jag ylar till ABBA Singstar :D
    Sov sött!

    SvaraRadera