2009-02-24

Bokrea och jobberbjudande

Idag hann jag precis in på Åhlens bokrea innan de stängde. Hittade bland annat den här för 69:-. Ingen vanlig kokbok, det finns många recept men framför allt tar den upp hur man gör alla grunder. Lite kul att bläddra i och att lära sig nytt! Köpte dessutom "Värt att se i Sverige" eftersom jag tycker att folk i allmänhet och jag i synnerhet glömmer bort allt läckert som finns att titta på i vårt eget avlånga land. Även sonen fick en efterlängtad bok. Passar bra eftersom han har varit hemma från skolan idag, snorig och febrig.

På jobbet har det varit fullt upp. Kollegan gick hem för sjukt barn och jag fick ta alla grabbar samtidigt, tur att jag bara har goingar! Lönesamtal med min chef som också bad mig fundera en vecka på om jag ville ta över det pedagogiska ledarskapet och arbetslagsledningen hos oss, samt delta i ledningsgruppen på Komvux när K går i pension i höst. Skulle i så fall medföra fyrtiotimmarsvecka i stället för som nu ferietjänst med alla lov lediga. Hmmmm. Jobbet vill jag ha, men inte en sådan tjänst. Får kolla vilka för- och nackdelar som finns innan jag bestämmer mig. Men kul är det och jag känner mig hedrad som blev tillfrågad.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag köpte en kokbok jag oxå! MUFFINS!!!
    Dessutom blev det en trädgårdsbok!
    Har du en bra mail som fukar till "Fisken" den 1/3!?

    Kram KIMSE (Eken)

    SvaraRadera