2009-02-22

Ommöblering

Igår var en riktig slödag. Satt i soffan och läste medan snön yrde utomhus. Idag är en ny dag!

Idag är det fem plusgrader och solen tittar fram emellanåt. Har varit ute och skottat av altanen och stod där en stund med kaffekoppen efter maten. Fick energi direkt, så nu pausar jag i arbetet med att flytta ner min arbetsplats från övervåningen ner i extra rummet i källaren. Tror att det kommer att bli jättebra. Här får man sitta i fred och jobba plus att vi ställt ner Tallis farmors gamla ekbord så att vi har yta om vi behöver det. Jag till och med kanske kommer att ta tag i alla kort som ligger, vem vet?!!

Tallis är i båtgården med min far och bror som ringde efter honom, de har nog fått vårkänslor de med. Sonen har tjejbesök och Malin softar framför TVn med sändnngen från hästtävlingarna i Gbg. Vi var nere och kollade några år i rad i början av tonåren men nu är det längesedan. Lite avundsjuk på vännen A-K som är nere och tittar tillsammans med sin lilla dotter, det är kul att göra saker tillsammans. Vi gör fortfarande saker ihop men det är mest shopping när min plånbok behövs;-) Vi har pratat om att börja träna tillsammans, det är nog dags att ta tag i det nu, på allvar!

1 kommentar:

  1. Jag älskar ommöblering! Men har nog snart uttömt alla möjligheter i vårt lilla hus ;)
    Lilla K och jag hade en kanondag!

    SvaraRadera