2009-04-28

MI, MMS och Dinosaurs

Har suttit på utbildning hela dagen tillsammans med behandlingspersonalen. MI motiverande intervju. Är exakt det man gör hela dagarna med elever men den finns som utvecklad metod och man kan ju alltid lära sig något mer och dessutom få papper på det. En bra dag har det varit.

Dottern skickade MMS från Krakow där de stod i shorts och linne och käkade glass, 25 grader och strålande sol. Mer än vad jag ville veta en kall dag som denna. Hon ringde senare och berättade om dagens upplevelser i en naturpark och nere i grottor. Hon hade det jättebra och allt var toppen!
Sonen är iväg på grillkväll vid stranden med klassen och sina danska kamrater. Han påstod att de skulle bada och ville inte höra på mina protester. Hotade med att deras lärare skulle nacka dem om de blev sjuka allihop lagom till sista konserten på högstadiet, det vore just snyggt. Ska bli spännande att få komma och se och höra, har en känsla av att de har utvecklats mycket bara nu i nian. Preliminärintagningen till gymnasiet visade att han kom in på musiklinjen, han fick höga och bra poäng på intagningstestet. Kul för honom! Önskar sånt hade funnits när jag var ung, ni vet på stenåldern eller dinosaurieperioden enligt mina barn.

På tal om dinosaurier. Såg att de släppte biljetter till "Walking with dinosaurs" i höst i Göteborg. Är väl svindyra antar jag, annars vore det något att åka med familjen på, verkar helmaffigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar