2009-04-05

Lyckad misslyckad hundträning

Skön söndagsmorgon. Efter frukost åkte jag till träningskompisen K och körde klickerträning. Fizen var inte alls med på noterna ståendes i skogen utanför ett hus där två galna pumisar skällde, men jag fick en genomgång av det jag missade sista timmarna på kursen. Fick bättre koll på vad "flyt"-träning är och då menar jag inte i vattnet (sagt till er som inte håller på med vovvar). Tränat här hemma nu i kväll och alldeles omöjligt skall det väl inte vara. Tyvärr bjuder dumhunden på skall som en besatt eftersom det var det som lill-matte lärde henne med klicker för ett par veckor sedan. Men klok klickerhund som hon är, så varierar hon intensitet och tonläge på skallet bara för att få matte att klicka någon gång! Klickar inte matte för det heller så försöker hon sig på att morra lite försiktigt! Vad gör man med en sån jycke? Jag bara står och gapskrattar åt henne!

Fizens och sonens favoritsysselsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar