2009-01-27

Tempoväxlingar

Jag brukar mäta mitt spring genom livet på olika sätt så att det inte skall snurra för fort, vilket det har en tendens att göra ibland. Om jag hinner sittta ner och läsa Göteborgsposten varje dag så är det en bra dag. Att sitta och sticka är också ok för då kan man ju inte göra annat än att sitta still och vila (har tillverkat fyra Åre-mössor senaste månaden). Den här helgen har varit skön! Ända till söndagkvällen. Dottern for av hästen när de red till ridhuset och hoppade, slog i axel och huvud och ju längre eftermiddagen led ju mer ont i nacke och huvud fick ungen. Kändes inte alls bra så jag ringde sjukvårdsupplysningen strax efter åtta och fick sitta i kö till halvnio. Fick prata med en jättego sköterska som undrade hur långt vi hade till sjukhuset? Fyra minuter! Fint, åk med en gång för de stänger klockan nio så sen måste ni åka till Skövde, jag faxar uppgifter till dem!
Raskt iväg till akuten, träffade doktorn som tyckte att det skulle göras en CT-röntgen så att både han och vi kunde sova lugnt på natten. Kom intill direkt, röntgen visade som tur var ingen blödning utan det var "bara" en sträckning i nacken och en lättare hjärnskakning, så vi var hemma igen strax efter tio. Visserligen lite omskakade men ändå lugnade. Tack söta doktorn!

Måndagkvällen gick i ett enda huj utan tidningsläsning vilket resulterade i ett uppstressat huvud och svårt att sova. Ikväll har jag tagit det lugnare. Middag med man, barn och en extra ung man, vi har sådana här ibland. Sen fick jag för mig och åka till min syster och lämna nystickad mössa till snyggaste systersonen. Blev sittande med dom och spelade Buzz på tv-spelet. Skitkul!

Har dessutom precis ringt bästa vännen I och kollat att hon skall med på tjej-kalaset på lördag. Vi skall se på Mamma Mia och VRÅLA till! Gud vad jag längtar dit!

2 kommentarer:

  1. Stackars goa tjejen!! Tur att det gick bra ändå!
    Lilla K pratade häromdagen om snälla M och om att hon vill träffas.
    Bra att du lyssnar på dina signaler.

    SvaraRadera
  2. Du har en utmaning i min blogg!

    SvaraRadera