2009-01-11

Sköna söndag!

Det är hopplöst att vakna på helgmorgnarna. Hela familjen vänder på dygnet så fort vi är lediga, tonåringarna allra mest trots mina tappra försök att få dem att inse att man måste gå och lägga sig för att inte sova bort dagen. Dessutom är det svårt att slappna av och somna då inte alla är hemma. Hönsmorsa? Javisst, men det är en tuff värld för dem och det känns allt skönt att veta att alla är hemma och i sina sängar.
Efter en härlig äggfrukost med färskpressad äpplejuice så gick jag en promenad med Fizen i snålblåsten. Skönt att komma ut!
Väl inne så började maken och jag att storstäda i källaren. Satt i rullstol när vi flyttade in för ett år sedan och grejerna står inte direkt på de ställen där jag vill ha dem;-) plus att det bara burits ner en massa grejer under ett år utan någon större ordning. Hur i hm-hm kan en människa bli så tillfredsställd bara av att få ordning i några rum?
Halva källaren blev i varje fall väldigt snygg och dottern fick en egen lättillgänglig garderob för hästkläder. Så nu hoppas jag att vi slipper alla illaluktande saker på hallgolvet framöver, den som lever får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar